Rijtest Land Rover Defender by Bowler

Land Rover Defender by Bowler. Een hele mond vol! Laten we dit even klassiekaal ontleden; Het model Defender, van het merk Land Rover, is onder handen genomen door het Britse ‘Bowler’. Een marktleider op het gebied van de productie van rally geschikte terreinwagens, sinds 1985. Zij hebben de meest innovatieve, duurzame en spectaculaire terreinwagens ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd. De basis voor Bowler is altijd een Land Rover. Zo ken je wellicht de Bowler Wildcat, Nemesis en de EXR al. Allen hebben zij zich bewezen in de zwaarste races van de wereld, waaronder de Dakar.

De Defender Challenge-auto is een gemodificeerde Land Rover Defender 90 Hard Top, waarbij de standaard 2.2 liter dieselmotor door Bowler Motorsport is opgevoerd tot 125 kW/170 pk (185 pk is ook een optie). Daarbij blijft de standaard handgeschakelde zesversnellingsbak behouden. Andere unieke kenmerken van de Defender Challengeauto’s zijn onder meer Kuhmo-banden, een MSAgoedgekeurde rolkooi, brandblussysteem, racestoelen met zespuntsgordels, intercomsysteem en unieke Defender Challenge bestickering. En alsof deze jongen nog niet uniek genoeg is, is dit betreffende exemplaar ook nog eens de eerste linksgestuurde Bowler ter wereld!

Het leuke is dat je met dit FIA gecertificeerde rallymonster ook gewoon de openbare weg op mag. Dit biedt mogelijkheden om tijdens een rally van eindpunt naar volgend startpunt te rijden of een off-road vakantie samen met je partner te organiseren. In dat scenario is er ook aan een stukje comfort gedacht. Zo zitten er ook nog ‘normale’ gordels in de auto en heb je de luxe van een radio en airconditioning. Hoe dan ook, je koopt dit speeltje niet voor onze brave 80-wegen en dus vraagt de Defender by Bowler om een bijzonder baasje. Ik mocht hem eventjes uitlaten in de weilanden en bossen; een onvergetelijke dag!

 

Geen reacties mogelijk.