Rijtest BMW Z4 Roadster

Deze asfalttijger stond al een tijdje op het verlanglijstje van het Automeisje. Afgelopen weekend was het moment daar. Er kan nu een vinkje gezet worden bij de Z4. Check!

Daar stond hij dan, bij Ekris Arnhem, klaar om bereden te worden. Hij had zijn oranje jas aangetrokken maar het misstond hem niet. Oranje boven! Net als die iets te grote neus, ook die kan hij makkelijk hebben. De gesneuvelde vliegen op de grill verraadde hem al; dit is een snelle jongen. Het M Sportpakket geeft hem net dat extra beetje ‘oempf’. Like!
Ik installeerde me in de sportstoel. Nog net niet met mijn derrière op het wegdek. Uiteraard gaat het dak eraf, we maken er een feestje van! Onze reis kon beginnen, lekker saampjes op pad.

Ondanks dat we het instapmodel qua motor mee kregen (2 liter TwinPower Turbo met 156 pk) mocht dat de pret niet drukken! De Turbo fluit als een opgewonden standje bij het schakelen, heerlijk! We spreken hier niet meer over een motor maar over een machinekamer waar BMW hard aan het werk is om het de bestuurder zo goed mogelijk naar de zin te maken tijdens de rit. De achterwielaandrijving draagt ook zijn steentje bij aan het sportieve gevoel van de auto. Het rijgedrag van de Z4 hebben we eens flink onder de loep genomen op de Veluwse Posbank. Hellingen, afdalingen, scherpe bochten.. uitstekend controleerbaar. Wat een genot dit!

Wat een rasechte Roadster is dit! Van zijn atletische bouw tot aan het sportieve interieur, hij ademt individualiteit. De opvallende lakkleur, Valencia Orange om precies te zijn, komt van binnen terug in speelse interieurdetails. Helemaal in combinatie met het M Sportpakket zorgt het gehele plaatje voor leuke verrassingen. Alles bij elkaar is het samen te vatten als een exclusieve ambiance.
Alleen de zitpositie is wat aan de sportieve kant voor ons ‘dwergjes’. Om niet geheel in de auto te verdwijnen is het belangrijk je stoel even wat op te pompen voor wat overzicht. Die lange neus helpt al niet echt mee met het inschattingsvermogen!

De Z4 is standaard uitgevoerd met de BMW EfficientDynamics technieken. Wat inhoudt dat het tevens een zuinige rakker is. Dus gezonde afwisseling van de Sportstand naar de ECO Pro stand is niet eens zo’n slecht idee. Aangenaam voor het milieu én de portemonnee!
Daarnaast beschikt hij standaard over BMW ConnectedDrive met diensten gericht op gemak, infotainment (ja, weer een nieuw begrip) en veiligheid. Aan het toeren en op zoek naar een leuk restaurantje op de route? Met één druk op de knop helpt je 24/7 Personal Assistent je op weg! Van alle gemakken voorzien dus. BMW zegt het zelf al: De pure vorm van rijplezier!

De BMW Z4 Roadster sDrive (achterwielaandrijving) 18i met energielabel C, is er voor de consument vanaf €44.695,- Voor het extra beetje ‘oempf’ (lees M Sportpakket) betaal je zo’n €4.087,- er bovenop. If you got it, flaunt it!

Geen reacties mogelijk.